afbeelding privacy policy

Privacy Policy

Inleiding
Bolckmans nv is een bouwonderneming gespecialiseerd in utiliteitsbouw in opdracht van rechtspersonen en hecht veel belang aan een veilige, transparante en vertrouwelijke verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens. In het bijzonder willen wij de gegevens van o.a. onze klanten, onderaannemers en
leveranciers beschermen tegen onder meer verlies, lekken, fouten, onterechte toegangen of onrechtmatige verwerkingen.

Wij willen u door middel van deze Data Protection Notice informeren over de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens.

Wij vragen dat u deze Data Protection Notice aandachtig leest, vermits deze essentiële informatie bevat over hoe uw persoonsgegevens worden verwerkt en waarvoor.

Door het meedelen van uw persoonsgegevens verklaart u uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van deze Data Protection Notice en gaat u er eveneens uitdrukkelijk mee akkoord, alsook met de verwerking zelf.


Toepassingsgebied
Bolckmans nv kan haar bedrijfsvoering niet uitvoeren zonder bepaalde persoonsgegevens te verwerken. Deze Data Protection Notice heeft betrekking op alle diensten die door ons worden verstrekt en in het algemeen op alle activiteiten die wij uitvoeren. Bolckmans nv respecteert hierbij uw privacy en de behandeling van persoonsgegevens geschiedt altijd in overeenstemming met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening EU 2016/679 – hierna AVG) en eventuele andere wet- en regelgeving hieraan stelt.


Verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens
Bolckmans nv, t.a.v. mevr. Conny Piccart, Industrieweg 4, 2320 Hoogstraten
e-mail : conny.piccart@bolckmans.be
 

Persoonsgegevens
Naar gelang uw activiteiten en uw relatie tot onze onderneming, deelt u ons de volgende persoonsgegevens mee : uw identiteits –en contactgegevens (zoals naam, aanspreektitel, adres, emailadres, telefoon en GSM nummer)
Voor bepaalde specifieke wettelijke verplichtingen (elektronische aanwezigheidsregistratie, 30 bis-aangifte van werken) kan het zijn dat u ons bijkomende gegevens bezorgt om uw aanwezigheden te registreren (zoals E-IDgegevens, Limosanummer).
Wij wijzen u er vriendelijk op dat u de verantwoordelijkheid draagt voor de juistheid van de gegevens die u ons verstrekt. Indien uw gegevens niet meer up-to-date zouden zijn, verzoeken wij u ons dat per kerende te melden.

Verwerkingsdoeleinden en rechtsgrond
1. Klantgegevens
In het kader van onze dienstverlening en onze activiteiten verzamelen en verwerken wij de identiteits- en contactgegevens van onze klanten en opdrachtgevers, hun personeel, medewerkers, aangestelden en andere nuttige contactpersonen. De doeleinden van deze verwerking zijn de uitvoering van de overeenkomsten met onze klanten, het klantenbeheer, de boekhouding en direct marketingactiviteiten. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen (zoals bv. de 30bis-aangifte van werken) en/of ons gerechtvaardigd belang.


2. Gegevens van leveranciers en onderaannemers
Wij verzamelen en verwerken de identiteits-en contactgegevens van onze leveranciers en onderaannemers, eventueel hun (sub)onderaannemer(s), hun personeel, medewerkers, aangestelden en andere nuttige contactpersonen. De doeleinden van deze verwerkingen zijn de uitvoering van deze overeenkomst, het beheer van de
leveranciers/onderaannemers, de boekhouding en direct marketingactiviteiten. De rechtsgronden zijn de uitvoering van de overeenkomst, het vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen (zoals bv. de verplichte elektronische aanwezigheidsregistratie, de 30bis-aangifte van werken, de aanwezigheidslijst of andere wettelijke verplichtingen) en/of ons gerechtvaardigd belang. Voor de elektronische aanwezigheidsregistratie worden in voorkomend geval tevens de E-ID-gegevens of het Limosanummer verwerkt.


3. Gegevens van personeel
Wij verwerken de persoonsgegevens van onze werknemers in het kader van ons personeelsbeheer en de loonadministratie. Gelet op de specifieke aard ervan, wordt deze verwerking meer uitgebreid geregeld in een Policy Gegevensbescherming voor werknemers.


4. Andere gegevens
Naast de gegevens van klanten, leveranciers/onderaannemers en personeel verwerken wij ook persoonsgegevens van anderen, zoals mogelijke nieuwe klanten/prospecten, nuttige contacten binnen onze sector, netwerkcontacten, contacten van deskundigen, enz ….


De doeleinden van deze verwerkingen zijn in het belang van onze activiteiten, direct marketing en public relations.
De rechtsgrond is ons gerechtvaardigd belang of in sommige gevallen de uitvoering van een overeenkomst.


 

Duur van de verwerking
De persoonsgegevens worden door ons bewaard en verwerkt voor een periode die noodzakelijk is in functie van de doeleinden van de verwerking en in functie van de (al dan niet contractuele relatie) die wij met u hebben. Klantengegevens en gegevens van leveranciers en onderaannemers zullen in elk geval na een termijn van zeven jaar na de beëindiging van de overeenkomst of het project uit ons systeem verwijderd worden, behoudens voor wat betreft deze persoonsgegevens die wij op basis van specifieke wetgeving langer moeten bewaren of in geval van een lopend geschil waarvoor de persoonsgegevens nog noodzakelijk zijn.

Rechten
Onder de voorwaarden zoals bepaald in de AVG hebt u het kosteloze recht
-recht op toegang en inzage : u heeft het recht om kennis te nemen van de gegevens die wij over u hebben en na te gaan waarvoor deze worden aangewend
-recht op rectificatie (verbetering) : u heeft het recht om verbetering van uw onjuiste persoonsgegevens te verkrijgen, evenals om onvolledige persoonsgegevens te vervolledigen
-recht op gegevenswissing of beperking : u heeft het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens te wissen of de verwerking ervan te beperken in de omstandigheden en de voorwaarden zoals bepaald door de AVG. Wij kunnen de gegegevenswissing of beperking weigeren van enige persoonsgegevens die voor ons noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting, de uitvoering van de overeenkomst of ons gerechtvaardigd belang en dit zolang deze gegevens noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld.
-recht op overdraagbaarheid : u heeft het recht de persoonsgegevens die u ons verstrekt heeft, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen. U heeft het recht deze gegevens over te dragen aan een andere verantwoordelijk voor de verwerking.
-recht van bezwaar : u heeft het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens wegens ernstige en legitieme motieven. Gelieve er wel rekening mee te houden dat u zich niet kan verzetten tegen de verwerking van persoonsgegevens die voor ons noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van een wettelijke verplichting, de uitvoering van de overeenkomst of ons gerechtvaardigd belang en dit zolang deze gegevens noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld.
-recht van intrekking van de toestemming : indien de verwerking van de persoonsgegevens is gebaseerd op de voorafgaande toestemming, beschikt u over het recht deze toestemming in te trekken. Deze persoonsgegevens zullen dan nog enkel verwerkt worden indien wij hiervoor over een andere rechtsgrond beschikken.
-automatische beslissingen en profilering : wij bevestigen dat de verwerking van de persoonsgegevens geen profilering omvat en dat u niet aan volledig geautomatiseerde beslissingen wordt onderworpen.


U kan voormelde rechten uitoefenen door een gedagtekende en ondertekende brief met identiteitsbewijs te richten aan Bolckmans nv of aan cpi@bolckmans.be. Wij garanderen u dat wij zorgvuldig en vertrouwelijk met  uw vragen, opmerkingen of klachten zullen omgaan.


Wij stellen alles in het werk om op een zorgvuldige en legitieme manier om te gaan met uw persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving. Indien u desalniettemin van oordeel bent dat uw rechten geschonden zouden zijn, en u binnen onze onderneming voor uw bezorgdheden geen gehoor zou vinden, staat het u vrij een klacht in te dienen bij :


Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
Tel : 02 274 48 00
Email : commission@privacycommission.be


U kan zich bijkomend richten tot een rechtbank wanneer u meent dat u schade zou lijden als gevolg van de verwerking van uw persoonsgegevens.


 

Doorgifte aan derden
Bepaalde persoonsgegevens die door ons worden verzameld, zullen worden doorgegeven aan en mogelijk verwerkt worden door derde dienstverleners zoals bv. onze IT levernacier, boekhouder, revisor, zusterondernemingen evenals door de overheid (bv. bij de 30bis-aangifte van werken, de elektronische
aanwezigheidsregistratie of het meedingen naar overheidsopdrachten). Het is mogelijk dat één of meer van bovenvermelde partijen gelokaliseerd zijn buiten de Europese Economsiche Ruimte (EER). Er zullen evenwel alleen personeelsgegevens worden doorgestuurd naar derde landen met een
passend beschermingsniveau.
De werknemers, managers en/of vertegenwoordigers van de hierboven vermelde dienstverleners of instellingen en de gespecialiseerde dienstverleners door hen aangesteld, dienen de vertrouwelijke aard van uw persoonsgegevens te respecteren en kunnen deze gegevens enkel gebruiken voor de doeleinden in het kader
waarvan zij werden verstrekt.
Indien nodig kunnen uw persoonsgegevens worden doorgegeven aan andere derde partijen. Dit kan bv. het geval zijn wanneer wij geheel of gedeeltelijk gereorganiseerd zouden worden, onze activiteiten zouden worden overgedragen of indien wij failliet verklaard zouden worden. Ook is het mogelijk dat persoonsgegevens moeten worden doorgegeven ingevolge een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan een bepaalde wettelijke verplichting. Wij zullen in dat geval redelijke inspanningen leveren om u voorafgaand te informeren over deze mededeling aan andere derde partijen. U zal evenwel erkennen en begrijpen dat dit in bepaalde omstandigheden niet altijd technisch of commercieel haalbaar is of dat er mogelijk wettelijke beperkingen van toepassing kunnen zijn.

Wij zullen uw persoonsgegevens in geen geval verkopen of commercieel ter beschikking stellen aan direct marketingbureaus of gelijkaardige dienstverleners, tenzij met uw voorafgaande toestemming.

Technische en organisatorische maatregelen 

Wij nemen de nodige technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens volgens een afdoend veiligheidsniveau te verwerken en deze te beschermen tegen vernietiging, verlies, vervalsing, wijziging, niet-toegestane toegang of kennisgeving per vergissing aan derden, evenals elke andere niet
toegestane verwerking van deze gegevens.
In geen geval kan Bolckmans nv aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van de persoonsgegevens.


Toegang door derden
Met het oog op de verwerking van uw persoonsgegevens, verlenen wij toegang tot uw persoonsgegevens aan onze werknemers, medewerkers en aangestelden. Wij garanderen een gelijkwaardig niveau van bescherming door contractuele verplichtingen tegenstelbaar te maken aan deze werknemers, medewerkers en aangestelden, die gelijkaardig zijn aan deze Data Protection Notice.

Vragen/bezwaar
Bolckmans nv hecht er grote waarde aan dat zorgvuldig met uw persoonsgegevens wordt omgegaan. Wanneer u vragen heeft die niet in deze Privacy Verklaring zijn beantwoord, wanneer u suggesties of opmerkingen heeft over de inhoud daarvan, of wanneer u bezwaar heeft over de manier waarop Bolckmans nv met uw
persoonsgegevens is omgegaan, dan kunt u met ons schriftelijk contact opnemen op het adres bovenaan deze Privacy verklaring of per e-mail op conny.piccart@bolckmans.be.